Odstavné nádraží Brno
Rozsáhlá modernizace odstavného nádraží zahrnovala i přestavbu úrovňového křížení ulice Sokolovy v počátku zhlaví kolejí na křížení mimoúrovňové. Znamenalo to vyhloubit stavební jámu hloubky cca až 9 m pro podvedení komunikace ulice Sokolovy pod kolejištěm. Dno stavební jámy však zasahovalo pod úroveň hladiny podzemní vody protékající písčitou vrstvou mocnosti cca 1 m nad nepropustným neogenním podložím. Z tohoto důvodu bylo třeba svahovanou stavební jámu po obvodu v délce 320 m utěsnit podzemní clonou hloubky do 11 m, což jsme provedli pomocí přeřezaných lamel (usměrněné) tryskové injektáže.
Clonu jsme realizovali z povrchu terénu resp. kolejiště, ve kterém byl vždy v daném úseku na nezbytně krátkou dobu omezen železniční provoz. Strojníci injektážních souprav se tak museli vždy vyrovnávat s železniční dopravou, elektrickými trolejemi, kolejovým roštem či drážními sítěmi.







Info
Popis | Těsnící clona stavební jámy |
Technologie | Trysková injektáž Soilcrete |
Objednatel | Skanska CZ, a.s. |
Místo stavby | Brno |
Realizace | 2007 |